Bloggarkiv

måndag 18 januari 2010

Att gå ner i vikt?


Läste precis på Aftonbladet att man kan plasta in tarmen för att gå ner i vikt! Då tycker jag det har spårat ur.



Jag har själv varit överviktig i flera år och funderade på att göra en s.k. gastrisk bypass för att på ett enkelt sätt gå ner i vikt. Jag har alltid sökt enkla vägar o en ByPass är väl egentligen höjden. Men ju mer jag läst om hur människor lever efter en sån operation, och vilka ingrepp som verkligen görs, är jag inte alls sugen på det mer.

Jag vet nu alldelse för mycket om alla negativ sidor för att ens överväga tanken.

Nästa grej är nu alltså att plasta in tarmen för att gå ner i vikt.
Jag förstår om man vill gå ner i vikt, o jag föraktar inte dem som vill "komma igång" med en rivstart" men jag är övertygad om att det enda sättet har man in sina egna händer. O jag tror att det är utan kirurgiska insatser.

Motion - Ja, men hur troligt är det att man orkar/hinner/vill motionera när man är överviktig.
Pulverdiet - Ja det är en bra start, men inget långsiktigt.
VikVäktarna - Ja varför inte det handlar ju om tänka på vad man äter.
GI - Nu börjar vi snacka.
LCHF - Ja det funkar iaf för mig.

Jag är övertygad om, -15kg, att man måste minska på socker o kolhydrater, för det får en bara att äta mer. Äter man mindre, och rätt saker, så kommer orken, viljan och lusten att fortsätta av sig själv.


Artikeln hos Aftonbladet


Hur gjorde man förr???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar