Bloggarkiv

fredag 5 mars 2010

Effektiv, eller nåt

Torsdag o Fredag har de 3 yngsta barnen hemma från dagis, då de alla är lite krassliga.
i Onsdag var det bara Nike som var hemma, men hon sköter sig väldigt mycket själv, så då kan jag jobba som vanligt.

När Vide är med så blir det lite mer pyssel. Men men.

Idag Fredag har jag kunnat vara rikgit pysslig medan de tittat på Bolibompa o lekt med Gimli.

Utfodrat horden av hemmavarande barn.
Städat.
Tvättat 2st maskiner med tvätt.
Slipat dörren in till TV:rummet så den går att stänga så inte Gimli kommer in där.
Satt upp en toapappersrulle
Rastat Gimli 6 gånger, minst.
Druckit en massa kaffe.
Bloggat.
Prata med kunder.

Jag känner mig effektiv som attan, och klockan är inte ens 1100 på fm. än.

Men mest nöjd är jag ändå över att ha lagat ovan nämnda tvättmaskin. Fick plocka isär den o ta ut 2st "förlorade" strumpor som slunkit igenom bälgen och fastnat. Det sura är att jag ser att det finns minst 1 strumpa kvar i bälgen som jag inte kommer åt.

Nej, slut på "bröstdunket", nu skall här sorteras tvätt o leka sock-memory med barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar